فضیلت اطعام در روز عید غدیر+ عکس نوشته

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (881 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (907 بار دانلود شده)

?امام صادق علیه السلام:
روز غدیر روز اطعام الطعام است. (بحار ج۹۵ ص۳۲۳)

?امام صادق(علیه السلام) فرمود:
غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

(بحار ج۶ ص ۳۰۳)

?در جای دیگر ایشان فرمودند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است. (مفاتیح الجنان ص۵۰۰)

?امام صادق(علیه السلام) در رابطه با آمرزش گناهان در این روز نیز می فرمایند: عید غدیر روزی است که خداوند دو برابر تعداد رهاشدگان از آتش جهنم در ماه مبارک رمضان و شب غدر و شب عید فطر از آتش جهنم رها می کند و گناه ۶۰ سال را می بخشد. (بحار ج ۹۴ ص۱۱۹)

?همچنین ایشان می فرمایند: «… و انه الیوم الذى اقام رسول الله (صلی الله علیه و آله) علیا(علیه السلام) للناس علما و ابان فیه فضله و وصیه فصام شکرا لله عزوجل ذلک الیوم و انه لیوم صیام و اطعام و صلة الاخوان و فیه مرضاة الرحمن، و مرغمة الشیطان.
(وسائل الشیعه ۷: ۳۲۸، ضمن حدیث. ۱۲ )

?امام صادق(علیه السلام) فرمود: عید غدیر، روزى است که رسول خدا(صلی الله علیه و آله)، على(علیه السلام) را به عنوان پرچمدار براى مردم برافراشت و فضیلت او را در این روز آشکار کرد و جانشین خود را معرفى کرد، بعد به عنوان سپاسگزارى از خداى بزرگ آن روزه را روزه گرفت و آن روز، روز روزه دارى و عبادت و طعام دادن و به دیدار برادران دینى رفتن است. آن روز روز کسب خشنودى خداى مهربان و به خاک مالیدن بینى شیطان است: پس چه نیکوست در این عید بزرگ ضمن تهیه بهترین غذا برای خانواده، مومنین را نیز اطعام دهیم تا این سنت شریف فراموش شده احیا شود.

? پیشاپیش عید غدیر خم بر شما مبارک باد ?

? ? @AtreQuran ?

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =