آداب اجتماعی عید غدیر خم بخش دوم(اسلایدی) + عکس نوشته

دانلود عکس نوشته کاور (اسلاید اول) (108 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 2 (239 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 3 (223 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 4 (258 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 5 (241 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 6 (214 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 7 (280 بار دانلود شده)

ادامه آداب اجتماعی عید غدیر خم

1. بخشش

 

علی(ع) فرمود: در روز عید غدیر بر برادرانت ببخش.(25)

2. هدیه دادن

 

امام رضا(ع) در وصف عید غدیر فرمود: روز بخشش و هدیه دادن است.(26)

3. عقد اخوت و برادری

 

در این روز برادران دینی طی یک سنت اسلامی برادری خود را مستحکم می نمایند و با یکدیگر پیمان می بندند که در آخرت نیز به یاد یکدیگر باشند.

کیفیت اجرای عقد اخوت چنین است: دست راست خود را در دست راست برادر مومن می گذاری و می گویی:

و آخیتک فی الله و صافیتک فی الله و صافحتک فی الله و عاهدت الله و ملائکته و رسله و انبیائه و الائمه المعصومین علیهم السلام علی انی ان کنت من اهل الجنه والشفاعه واذن لی بان ادخل الجنه لا ادخلها الا و انت معی.

با تو در راه خدا برادری و یک رویی (باصفایی) می نمایم و دست می دهم. با خدا و ملائکه اش و رسولان و انبیائش و امامان معصوم ـ علیهم السلام ـ پیمان می بندم که اگر من از اهل بهشت و اهل شفاعت بودم به من اجازه ورود به بهشت داده شد, وارد آن نشوم, مگر آن که تو نیز همراه من باشی.

آن گاه برادر دینی در جواب او بگوید: قبلت و سپس بگوید: اسقطت عنک جمیع حقوق علی الاخوه ما خلا الشفاعه والدعإ والزیاره; همه حقوق برادری را از تو ساقط کردم و بر تو بخشیدم, مگر شفاعت و دعا و زیارت را.(27)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =