زیارت جامعه کبیره: بِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ

زیارت جامعه کبیره
دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (748 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (961 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه دسکتاپ (821 بار دانلود شده)

 

بكُمْ‏ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ
.
.
.⛈️(خداوند) به خاطر شما باران( را) فرو می ریزد .⛈️
.
.
زیارت جامعه کبیره
.
.
◀️ باران در زبان عرب الفاظ متفاوتی دارد. “غیث” به “باران نافع گفته می شود باران سیل آسا و بارانی که اندک می بارد را “غیث” نمی گویند. “غیث” و “غوث” از یک خانواده هستند. قرآن کریم از بارانی که در زمین نفع و برکات خاص ایجاد میکند، به “غیث” یاد کرده است.
.
.
◀️خدای سبحان به وسیله شما باران نافع ایجاد می کند. واسطه ی همین باران ظاهری که سبب تلطیف هوا و رشد و برکت در زمین می شود، حضرات معصومین هستند.
.
.
◀️اگر چند دقیقه هم باران ببارد از شمارش تعداد قطراتش عاجز هستیم. این خیرات پشت سر هم که منافع فراوانی برای ما به ارمغان می آورد و ثمرات فراوان دارد به واسطه ی امام معصوم است. به مجرد کم شدنِ باران ظاهری دست به دعا و استغفار بلند می کنیم زیرا می دانیم نبود این باران چه صدماتی بر زندگی مان وارد می کند. ما برای ایجاد باران مصنوعی هم هزینه ی زیادی می کنیم اما مدت زمان بسیار کوتاه می بارد. واسطه ی نزول باران ظاهری هم شما حضرات معصومین هستید.
.
.
◀️با نگاه دقیق تر، باران، بارشِ فیوضاتِ معنوی و ارزاق خاص و برکات دائم در زندگی ما است که به واسطه ی شما معصومین بر ما می بارد. خیرات و برکات از سوی شما بر ما نازل می شود و اگر این خیرات و برکات نبود، سرزمین وجودی ما خشکیده و خالی از هرگونه عمل صالح و خیررسانی به دیگران بود.
.
.
◀️نفرمود اگر شما نماز استسقاء بخوانید خدا برای شما باران می آورد. همین باران ظاهری در نقاطی از زمین می بارد که افراد اصلا دین ندارند و فاسق و فاجر هستند، در این زیارت می آموزیم بارش برکات معصوم نیازی به درخواست ما ندارد ، معصومین از این جهت که خلیفه خدای سبحان اند، به اذن خداوند واسطه خیررسانی هستند. باید در تمام برکات زندگی مان؛ اعم از برکات مادی و معنوی، (زمان، عمر، مال، آبرو و…) نقش و واسطه گری امام را به وضوح درک کنیم.
.
. ◀️بکم ینزل الغیث، دو معنا دارد؛
.
.
1-اصلاً با دعای شما بزرگواران باران می بارد.
.
.
2-شما خلیفه ی حق هستید و خلیفه ی حق به اذن حق فعل حق را انجام می دهد. .
.
منبع سخن :
استاد زهره بروجردی
.
.
منبع مطلب 
http://www.emamraoof.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=4172 .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − نه =