از بخشیدن گناه کسی پشیمان مشو

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (208 بار دانلود شده)   دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (190 بار دانلود شده)

❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️

?لطفا این چند خط از نامه‌ی ۵۳ رو با هم بخونیم؛ توصیه‌های حضرت امیر علیه‌السلام به مالک اشتره:

?ای مالک، خود را برای جنگ با خدا مهیّا مساز، که کیفر او را تحمل نتوانی کرد، و از بخشش و رحمتش بی‌نیاز نخواهی بود. از بخشودنِ گناه کسی پشیمان مشو، و بر مجازات کسی شادی مکن.

?هرگز به خشمی که راه گریز از آن هست، مشتاب. فریاد مزن که من امیر شما هستم، فرمان می‌دهم و باید اطاعت شوم، که این کار دلت را تباه و دینت را سست و دگرگونیِ نعمت‌ها را نزدیک می‌سازد…

?لطفا چند جمله‌ی آخر رو دوباره با دقت بخونید?… این توصیه‌ها، توصیه‌های مربوط به حکومت‌داریه و روش برخورد با مردم. بدون پسوند و پیشوند بریم سر اصل مطلب؛ آیا همین چند خط رو داریم رعایت می‌کنیم تو کشورمون؟ اگه بله، پس چرا دین‌مون سست شده و نعمت‌هامون تغییر کرده و تبدیل شده به نقمت؟
اگه خیر، خب پس توبه کنیم و برگردیم و سعی کنیم دوباره درستش کنیم. اگه واقعا کلام حضرت امیر علیه السلام مورد قبول ماست، راه و روش رو نشون دادن و به ما معیار دادن، تا اجل‌مون فرا نرسیده تلاش کنیم که گذشته‌ها جبران بشه?

?ضمنا، گرچه این فرمایشات رو حضرت به مالک اشتر که حاکم یه سرزمین بودن، فرمودن؛ اما در ابعاد کوچیک‌تر، ماها هم می‌تونیم توی زندگیِ اجتماعی‌مون ازش بهره ببریم و استفاده کنیم. بخشش یکی از صفات بزرگ و زیباست، ان‌شاءالله به حق آقا امام حسن عسکری علیه‌السلام این صفت درون ما تبدیل به ملکه بشه?

#حکومت_علوی
#حکومت_اسلامی
#شیوهحکومتداری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 9 =