أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (4244 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (4830 بار دانلود شده)

??آیه 28 سوره رعد: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ، همان کسانى که ایمان آورده‏‌اند و دل‌هایشان به یاد خدا آرام می‌‏گیرد، آگاه باشید که یاد خدا آرام بخش دل هاست. » مصداق عینی برای درمان افسردگی و ناامیدی است.
.
.
◀️همانگونه که برای هر دردی درمانی وجود دارد، برای درمان افسردگی و بیماری‌های روانی نیز راهکارهای زیادی از سوی متخصصان مطرح شده است، اما از دیگاه اسلام بهترین درمان و مداوا برای افسردگی یاد خدا، ایمان و توکل به خدا، صبر و تحمل و … است.
.
. ♦️اولین راهى که اسلام براى مسئله اضطراب و دلهره‌ها پیشنهاد مى‌کند، ایمان و توکل به خداست. تکیه بر خالقى که قادر است. از همه چیز خبر دارد و بندگانش را دوست دارد. تکیه گاهى همیشگى که همه مى‌میرند ولى او باقى است. همه دچار مشکل مى شوند ولى او همیشه قهار و مسلط و حاکم بر همه چیز است.
.
.
◀️دکتر پول ارنست، متخصص دانشگاه پنسیلوانیا درباره نقش ایمان مى‌نویسد: مهمترین عامل شفاى مریض، ویتامین‌ها، داروها، معدنیت و جراحى و..نیست. بلکه امید و ایمان است. من به این نکته پى برده‌ام که از این پس باید جسم مریض را با بکاربردن وسایل طبى و جراحى و روح وى را با تقویت ایمانش نسبت به خدا معالجه کرد. در روایات آمده که مؤمن مانند کوه استوار است و سختى‌ها او را تکان نمى‌دهد. مانند حضرت ایوب(ع) که در مقابل بدترین مصیبت‌ها ایستاد و مقاومت کرد و عاقبت به رستگارى دو جهان رسید.
.
.
@AtreQuran ?
.
.

دیدگاه کاربران
  • ناشناس 18 آذر 1402

    عالی

  • ناشناس 23 بهمن 1402

    بسیار عالی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =