آیه قرآن: و لن تجد من دونه ملتحدا+تفسیر آقای قرائتی

ایه قران درباره خدا
دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (921 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (963 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته انگلیسی (630 بار دانلود شده)

 

کرونا روزهای سختی را برایمان به ارمغان آورد؛ روزهای سخت و عجیبی که پیش از این کمتر تجربه کرده بودیم، اما این بیماری هم مثل هر اتفاق دیگری نشانمان داد که هر لیوان کم آبی، بالاخره نیمه پری هم برای تماشا دارد که کرونا هم از این ماجرا مستثنا نبود. پیامدهای ویروس کرونا آنقدر در جوامع کشورهای مختلف بر مردم کشورها تاثیرگذار بود که توانست ابعاد مختلفی از وجوه انسانی و ذاتی آدم ها را نشانمان بدهد و قریب به اتفاق همه آدم های دنیا به این نتیجه رسیدند که هیچ کس جز خدا نمی تواند کمک حالمان باشد و شاید این نیمه پر لیوان ویروس کرونا بود.

در ادامه به تفسیر کوتاه آیه از تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی توجه بفرمایید

وَ اتْلُ ما أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ كِتابِ رَبِّكَ لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِهِ وَ لَنْ تَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً

«آیه ۲۷ سوره مبارکه کهف»

And you will find no resort but Allah

وآنچه را كه از كتاب پروردگارت به تو وحى شده است (بر مردم) بخوان، (سنّت‌ها و) كلمات الهى را تغيير دهنده‌اى نيست و هرگز جز او پناهگاهى نخواهى يافت (كه به آن پناهنده شوى).

نکته ها
از بهانه‌هاى مخالفان پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله، اين بود كه از آن حضرت تقاضاى تغيير و تبديل قرآن را داشتند و مى‌گفتند: «ائْتِ بِقُرْآنٍ غَيْرِ هذا أَوْ بَدِّلْهُ» «1» قرآن ديگرى بياور يا آن را عوض كن. پيامبر در جواب آنان مى‌فرمود: اين در اختيار من نيست، تبديل آيات تنها كار خداوند است.

پیام ها

1- وحى و نزول كتب آسمانى لازمه‌ى ربوبيّت الهى و در مسير تربيت انسان است. «ما أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ كِتابِ رَبِّكَ»

2- قرآن از هر گونه تغيير و تحريف مصون بوده است. آنگونه كه پيامبر اسلام خاتم پيامبران است، قرآن نيز آخرين كتاب آسمانى است. «لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِهِ»

«1». يونس، 15.

@AtreQuran

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =