فضیلت تسبیحات حضرت زهرا س

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (236 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (192 بار دانلود شده)
◀️از امیرمومنان امام علی(ع) نقل شده، که فرمودند: «یکی از پادشاهان عجم برده ای به پیامبر(ص) هدیه نمود، من به فاطمه(س) گفتم نزد رسول خدا(ص) برو و خدمتگزاری برای خود درخواست کن. زهرا نزد رسول خدا رفت و این موضوع را با ایشان در میان گذارد، پیامبر(ص) فرمودند: «فاطمه جان! چیزی به تو دهم که برایت از خادم و آنچه در دنیاست بهتر باشد؛ بعد از نماز، 34 بار الله اکبر و 33 مرتبه الحمدلله و 33 بار سبحان الله بگو.

✅آنگاه این اذکار سه گانه را با «لااله الاالله.» پایان بخش، و این برای تو از آنچه خواسته ای و از دنیا و آنچه در دنیا است بهتر خواهد بود.» (1)

◀️امام صادق(ع) در فضیلت تسبیحات حضرت زهرا(س) فرمود: «هر کس تسبیح فاطمه را قبل از آنکه از حالت نماز فارغ شود بگوید؛ خداوند او را می آمرزد.»(2)

◀️و از امام باقر(ع) است که فرمودند: «تسبیح فاطمه علیهاالسلام از [اقسام ] ذکر بسیار است که خدا [به آن دستور داده و] فرموده است که به یاد من باشید تا به یاد شما باشم».(3)

✅از این حدیث چنین استنباط مى شود که گفتن تسبیح فاطمه علیهاالسلام اگر همراه با توجّه قلبى باشد، مصداق ذکر کثیر است.

◀️قرآن کریم مى فرماید: «یأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا اذْکرُوا اللَّهَ ذِکرًا کثِیرًا وَ سَبِّحُوهُ بُکرَةً وَ أَصِیلاً»؛(4) «اى کسانى که ایمان آورده اید! خدا را بسیار یاد کنید، و صبح و شام او را تسبیح گویید. »

❤️اسماعیل بن عمار مى گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم که حدّ و اندازه ذکر کثیر (ذکر بسیار) که خداوند در قرآن فرموده است، چقدر است؟

❤️حضرت(ع) فرمود: «رسول خدا (صلى الله علیه وآله) به فاطمه علیهاالسلام یاد داد که ۳۴ بار تکبیر(الله اکبر)، ۳۳ بار تحمید(الحمدلله) و ۳۳ بار تسبیح(سبحان الله) بگوید. پس اگر تو یک بار شب و یک بار روز این کار را انجام دهى، در حقیقت خدا را با ذکر بسیار یاد کرده اى».(5)

?پی نوشت ها:

1-الکافی، ج 2، ص 342؛
2-مکارم الاخلاق، (بیروت، مؤسسة الاعلمی)، ص 281؛
3- وسائل الشیعه، ج 6، ص 441؛
4-احزاب/41 و 42؛
5-مستدرک الوسائل، ج 5، ص 37؛

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهارده =