عکس شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام

شهادت امام حسن مجتبی ع
دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (485 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (425 بار دانلود شده)

 

شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام را بر امام زمان عج و عموم شیعیان جهان تسلیت عرض می کنیم

 

⁦◀️⁩چرا به امام حسن مجتبی علیه السلام کریم اهل بیت علیهم السلام می گویند

 

پاسخ:

 

⁦◀️⁩چون امام حسن مجتبی(علیه السلام) در میان ائمه معصومین(علیهم السلام) و اولیای الهی در طول زندگی مبارکشان، عملا اهل جود، کرم و توجه به فقرا و محرومان بودند به «کریم» موصوف شدند و صفت کرامت و کریم در ایشان ویژه گشت و البته این به معنای آن نیست که امامان دیگر کریم نبودند؛ همه ائمه معصومین(علیهم السلام) کریم بودند، اما چنانچه امام ششم به صادق یا امام هفتم به کاظم یا امام هشتم به صفت رضا شهره شده اند، امام حسن مجتبی(علیه السلام) هم صفت کریم شدن او، صفات دیگر وجودش را تحت الشعاع قرار داده شده و به آن موسوم و موصوف گشت.

 

در ادامه به بعضی از کرامات امام حسن مجتبی(علیه السلام) اشاره می کنیم

 

⁦◀️⁩اولین کرامت حضرت، در مقابل دشمنان است. شواهد فراوانی در زندگی امام حسن مجتبی(علیه السلام) وجود دارد که علاوه بر دوستان، نسبت به دشمنانشان که بیشتر نادان و جاهل بودند؛ رفتار کریمانه اش باعث تغییر و منقلب شدن آنها می گشت.

(داستان برخورد کریمانه حضرت با مرد شامی در کامنت پست آمده است)

 

⁦◀️⁩انفاق اموال در راه خدا را از دیگر کرامات امام حسن مجتبی ع بود حضرت مجتبی(علیه السلام) دوبار همه دارایی خویش و سه بار نصف مال خود را در راه خدا انفاق و احسان کردند. علمای شیعه و اهل سنت آن را در کتابهای خود نقل کرده ‏اند.

(داستان برخورد کریمانه حضرت با کسی که از حضرت کمک می خواست در کامنت پست آمده)

 

⁦◀️⁩یکی از کرامات حضرت آزاد کردن برده در برابر یک شاخه گل بود،

 

انس بن مالک می گوید روزی کنیزی شاخه گلی برای امام حسن محتبی(علیه السلام) هدیه آورده است امام هم در مقابل او را آزاد کرد. به امام گفتم شما به خاطر یک شاخه گل آن کنیز را آزاد کردی؟ امام فرمود: وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا ۗإِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ حَسِیبًا/ هرگاه به شما تحیّت گویند، پاسخ آن را بهتر از آن بدهید؛ یا (لااقل) به همان گونه پاسخ گویید! خداوند حساب همه چیز را دارد. یعنی خداوند ما را چنین تربیت کرده است که هرگاه به شما سلام و درود و هدیه ای عنایت شد پاسخ آن را بهتر از آن بدهید و نیکوترازهدیه آزادی برای او در راه خدا نیافتم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =