زن گل است و لطیف

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (409 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (440 بار دانلود شده)

? پیشاپیش ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر و همچنین روز زن را تبریک عرض می کنیم

?آنچه در مورد این روایت می بایست توجه شود این است که اولا تصور نکنید خانم هیچ کاری در خانه نمی کند و خانه داری را امری کم ارزش تلقی کنید. باید به کار زن در خانه احترام گذاشته شود.

⁦◀️⁩دوم این که خانم موظف به انجام امور منزل نیست که مرد طلبکارانه از او درخواست انجام این کار را بکند.
سوم این که خانم می تواند بابت کارش مزد بگیرد. (کدام یک از مردان ما این را برمی تابند؟)

?کلیت این روایت روشن میکند که باید نگاه مردان (چون مخاطب در اینجا مرد است) نسبت به کار زنان در خانه تغییر کند. زن لطف می کند که کار خانه را انجام می دهد و مختار است این لطف را متقبل نشود و مرد باید این را لطف بداند نه وظیفه.

۱_ اگر در تعبیرات اسلامی ملاحظه کنید، درباره ی زن درست همان تعبیرات واقعی وجود دارد. «انّما المرأة ریحانه و لیست بقهرمانه» زن گل است. ریحان یعنی گل انسان با گل چه کار می کند؟ نوع برخورد با گل چگونه است؟ اگر با گل کشتی بگیرند گل پرپر می شود. اگر گل را گل بشناسند و برخورد گلانه با آن بکنند، مایه ی زینت و مؤثر است و وجود خودش شاخص و بارز خواهد بود. و لیست بقهرمانه، قهرمانه به معنای قهرمانی که به فارسی می گوییم نیست، یک تعبیر عربی است که از فارسی گرفته شده است. قهرمان به طور خلاصه یعنی مباشر امور، سرکارگر. یعنی درخانه ی شما، زن را به عنوان مباشر امور خودتان ندانید، خیال نکنید که شما رئیسی هستید، کارهای خانه، بچه ها و امثال آن، به عهده ی یک سرکارگر است. سرکارگر هم این خانم است و باید این گونه عمل کنیم!

۲_ در روایات داریم المرأة ریحانه زن گل است. حالا شما ببینید اگر مردی با یک گلی با خشونت و بی اعتنایی رفتار کند و پاس گل بودن او را ندارد، چقدر ظالم و بد است. مثل تحمیل کردن، زیاده روی کردن، زیاده خواهی کردن مردها از زن ها، توقعات بیجا و زیادی… قهرمان یعنی همان کارپرداز امور زندگی.

⁦◀️⁩این زن کارپرداز شما نیست که همه ی کارهای زندگیتان را روی دوش او بگذارید و بعد هم از او مؤاخذه کنید. نه! این یک گلی است در دست شما. حتی اگر دانشمند یا سیاستمدار باشد، در بحث معاشرت خانوادگی او گل است. 1

?منبع:
1.نقش و رسالت زن 3، زن و خانواده، برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری

? ? @AtreQuran ?

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − چهار =