روز معلم گرامی باد

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (108 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (164 بار دانلود شده)
?روز معلم بر همه معلمین عزیز مباااارک❤

معلمان و استادان خودتون رو منشن بفرمایید

◀️در روایتی از امام صادق (علیه السلام) چنین می خوانیم:

?اطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ تَزَینُوا مَعَهُ بِالْحِلْمِ وَ الْوَقَارِ وَ تَوَاضَعُوا لِمَنْ تُعَلِّمُونَهُ الْعِلْمَ وَ تَوَاضَعُوا لِمَنْ طَلَبْتُمْ مِنْهُ الْعِلْمَ؛[الکافی،ج۱،ص۳۶]

?در جستجوی دانش باشید؛ و همراه با آن خود را به بردباری و وقار زینت دهید؛ و در برابر کسی که به او دانش می آموزید و در برابر کسی که از او علم می آموزید، فروتنی کنید؛

?معلمی وظیفه‌ای بس گرانقدر و ارزشمند در اسلام است، نخستین معلم خداوند متعال است که فرمود: «عَلَّمَ‌الْإِنسَانَ مَالَمْ یَعْلَمْ»(سوره علق) همین یک آیه در بیان اهمیت تعلیم وتعلم در اسلام به خوبی گویا است. ?

?️خداوند متعال؛ نخستین معلم?

?معلمی وظیفه‌ای بس گرانقدر و ارزشمند در اسلام است. نخستین معلم خداوند متعال در سوره «الرحمن» می‌فرماید: «الرَّحْمَنُ (۱) عَلَّمَ الْقُرْآنَ (۲)، خداوند رحمان قرآن را آموخت».
در جای دیگر فرمود: «وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء کُلَّهَا: به آدم نام‌های (اشیا و خواص و اسرار چیزهایی را که نوع انسان از لحاظ پیشرفت مادی و معنوی آمادگی فراگیری آن‌ها را داشت، به دل او الهام کرد) همه را آموخت» (بقره آیه ۳۳).

♦️دومین معلم، پیامبر اکرم(ص) است که خود فرمود: من معلم برانگیخته شده‌ام و ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین نیز هر یک معلمانی برجسته و راهنمایانی بس شایسته بوده‌اند. در این مکتب علم و دانش، معلم و متعلم، مدرسه و مکتب‌خانه از جایگاه بسیار ارزشمند و رفیعی برخوردار هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 13 =