رفع الله رایة العباس(علیه السلام)

رفع الله رایه العباس

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (625 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (697 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته مربعی طرح دوم (523 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته طرح دوم استوری (603 بار دانلود شده)

 

جهت دریافت طرح دوم گزینه دانلود را بزنید

رفع الله رایة العباس(علیه السلام)

خداوند بیرق عباس علیه السلام را خودش بالا برده است.

عباس بن علی علیه السلام که پاره ی تن و فرزند دلبند امیرالمومنین علیه السلام و برادر امامین همامین است از چشمه ی فیض آنان فیض گرفته و مانند خواهر بزرگوارش زینب سلام الله علیها عالم بلا معلم است او را نیازی به مکتب و درس نبود بلکه خود معلم و معلم زاده بود پدر بزرگوارش بدو تعلیم اسماء نموده بود، همان طوری که خداوند متعال اسماء را به آدم ابوالبشر آموخت و او را دانای به حقائق کائنات فرمود به راستی دانش فرزند علی علیه السلام دریائی بیکران است که به آسانی نمی توان به اعماق ژرفایش راه یافت، الفاظ و گفته های ما توانائی وصف علم و درایت او را ندارد و هنوز در قاموس لغت لغتی برای ترجمان شناخت ابوالفضل العباس پیدا نشده است او در فضائل نفسانی و ملکات انسانی پس از معصومین علیهم السلام پیشرو و پیشقدم قرار گرفته است و آن چنان خداوندش بلند نموده است که هیچ قدرتی توانایی پرواز به آشیانش را ندارد (رفع الله رایه العباس). محدثین نوشته اند ابوالفضل العباس سلام الله علیه از اکابر و افاضل فقهاء و علماء اهل بیت بود بلکه عالم غیر متعلم بود، (اسرار الشهاده)

◀️شیخ صدوق در کتابهای الأمالی و خصال از امام سجاد(ع) روایت کرده است که «رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ عَمی الْعَبَّاس‏ فلقَد آثَر وَ أَبْلَی وَ فدی أخَاهُ بِنَفسه حتَّی قُطعت یَداهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ بِهِمَا جَنَاحَیْنِ یَطِیرُ بِهِمَا مَع الْمَلَائِکَةِ فی الْجَنَّةِ کَمَا جَعَلَ لِجَعفَر بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبارَکَ و تَعَالَی مَنْزِلَةً یَغْبطُهُ بِهَا جمِیعُ الشُّهَدَاءِ یَوْمَ الْقیَامة»

یعنی خدا حضرت عباس را رحمت کند! حقا که امام حسین را بر خویشتن مقدم داشت و جان خود را فدای آن حضرت نمود تا اینکه دست های مبارکش قطع شد. خدای مهربان در عوض دست های عباس‏ علیه السّلام دو بال‏ به وی عطا کرد تا بوسیله آنها در بهشت با ملائکه پرواز نماید. کما اینکه این نعمت را نیز به جعفر بن ابی طالب عطا کرد.

آقا امام سجاد می فرماید: «رفع الله رایه عمی العباس»، امام می گوید خدا برافراشته است رفیع و عالی قرار داده است پرچم عمویم عباس را. یک رفعت الهی از سوی خدا رایت ابوالفضل برافراشته شده است. یک رفعتی که فراموش نمی شود. یکی از اسرار این قضیه که اهل بیت در داخل حرم سید الشهداء مدفونند حضرت عباس جدا و مستقل، یکی از مصادیق «رفع الله رایه عمی العباس» است.

@AtreQuran 

دیدگاه کاربران
  • بهمن 25 مهر 1399

    خدا خیرتون بده،انشالله جواب عملتونو تو دنیا هم ببینید ??

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 18 =