خدمت به عیال

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (204 بار دانلود شده)

دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (215 بار دانلود شده)

 

❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله :

يا عَلِيُّ سَاعَةٌ فِي خِدْمَةِ الْعِيَالِ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ أَلْفِ سَنَة

یا علی!ساعتی در خدمت عیال بودن بهتر از هزار سال عبادت بهتر است.

 جامعالاخبار ص 102▶️


این روایت خیلی طولانیه و تعابیر عجیب و بلند بالایی در مورد توجه به همسر وارد شده است. پیشنهاد می کنم اگر تونستید، ادامه ی این روایت رو مطالعه بفرمایید

زندگی امروزه ی ما، همراه با سرعت بالایی داره می گذره و در حین همین سرعت داشتن، به خیلی از مسایل دقت نمی کنیم…یکی از این موارد، فرصت با هم بودن
خیلی جالبه؛ وقتی به طرف میگیم چرا برای خانواده و مخصوصا خانومت وقت نمیذاری؟ ، میگه میبینی که، از صبح بیرونم تا شب، دیگه وقت ندارم که بشینم باهاشون صحبت کنم… حالا من یه سوال می پرسم، شما که وقتات اینقدر پره، چرا اصلا ازدواج کردی؟ مگه مردم باید اسیر شما باشن توی زندگی؟ این اصلا توجیه خوبی نیست که به خاطر کار، بخوایم ارتباط هامون رو کمرنگ کنیم.

بله؛ این درسته که زندگی خرج داره و از این حرفا… ولی یک ساعت یا کمتر و بیشتر، کنار خانواده بودن توی این بیست و چهار ساعت، ضرری نمیرسونه.

نکته آخر هم اینکه:همیشه کنار خانواده نبودن، به بیرون از خونه بودن نیست، بلکه زن و شوهر، در عین حال که کنار هم هستن، پیش هم نیستن یعنی جسم اونا کنار همه و دلشون جای دیگه… مثلا ارتباطات مجازی با همه ی خوبی هایی که دارن، یه بدی هایی هم دارن که قابل انکار نیست. از جمله همین دور کردن دل ها از همدیگه.

به طوری که طی این چند سال اخیر که فضای مجازی باب شده، بخشی از دلایل جدایی و طلاق، مربوط به همین مساله هست…#حواسمانباشد…

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =