خاتم پیامبران – عید مبعث

عید مبعث

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (213 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (211 بار دانلود شده)

❤️امام مهدی علیه السلام:

?إنَّ اللَّهَ.. بَعَثَ مُحَمَّداً صلی الله علیه و آله رَحْمَهً لِلْعَالَمِینَ وَ تَمَّمَ بِهِ نِعْمَتَهُ…?

?خداوند، حضرت محمد صلی الله علیه و آله را برانگیخت تا رحمتی برای جهانیان باشد و نعمت خود را کامل کند و پيامبرانش را با او خاتمه بخشيد و او را به سوى تمام مردم فرستاد.?

?بحارالانوار، ج۵۳، ص۱۹۴?


نخستین و اساسی ترین هدف بعثت پیامبران، دعوت به توحید و یکتاپرستی و نفی هرگونه شرک و طاغوت است. قرآن کریم می فرماید: «ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که خدای یکتا را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید».

?بررسی چگونگی بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، علی رضا رادبین

هدف دیگر بعثت پیامبران، اصلاح فرد و جامعه در تمام جنبه هاست. در زمینه اصلاح اجتماعی، مهم ترین کار پیامبران الهی را می توان در از میان بردن ارزش های جاهلی و کاذب و معیارهای نادرست و جایگزینی ارزش‌های الهی دانست. یکی دیگر از مهم ترین هدف‌های بعثت پیامبران، اقامه قسط و عدل در جامعه است. پیامبران مبعوث شدند تا با اجرای احکام الهی و سیراب کردن تشنگان عدالت از منبع فیض الهی، زندگی بشری را رنگ الهی بزنند.

خداوند بزرگ با بعثت پیامبران، با انسان‌ها اتمام حجت کرده است تا عذر و بهانه‌ای برای آنان وجود نداشته باشد. عقل انسان، پیامبر درونی و یکی از دو حجت خداوند به شمار می‌آید، ولی فعالیت‌های عقلی، خالی از تردید و شک نیست. پس جای این گفته برای انسان وجود دارد که: خدایا! اگر حجت خود را می‌فرستادی، ما از او پیروی می‌کردیم و فرد شایسته‌ای می‌شدیم. از این رو، قرآن فرموده است: «ما هرگز قومی را مجازات نمی‌کنیم، مگر اینکه پیامبری مبعوث کرده باشیم».

?میلاد نور پیامبر از تولد تا بعثت، نجف علی مهاجر


‌? ? @AtreQuran ?

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دو =