أَعْطِنِي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيَا وَ جَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (272 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (267 بار دانلود شده)

?أَعْطِنِي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيَا وَ جَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ.. ?عطا فرما مرا كه از تو درخواست مى‌كنم همه ی خوبى‌هاى دنيا و همه ی خوبى‌هاى آخرت را..

?فرازی از دعای یامن ارجوه لکل خیر ماه رجب??

♦️یکی از اعمال مستحبی که ماه رجب‌المرجب ذکر شده دعای مخصوص این ماه یعنی «یا من ارجوه لکل خیر و آمن سخطه عند کل شر، یا من یعطی الکثیر بالقلیل، یا من یعطی من سئله …» است.

◀️که برگرفته از روایتی از امام صادق عليه‌السلام می باشد، شخصی به خدمت ایشان رسید و عرض کرد:

◀️برای ماه رجب به من دعایی یاد بدهید که خداوند متعال مرا به آن نفع ببخشد. امام فرمودند: این دعا را «یا من ارجوه لکل خیر» هر روز از ماه رجب بعد از نمازهای یومیه بخوان

♦️چند نکته در اینجا داریم:?

1- چه کسانی در این ماه امیدوار باشند؟

◀️«مَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ » کسانی که خدا را نمی‌شناسند، اینها طبقه‌ای هستند که از رحمت عمومی ماه رجب بهره می‌بردند.

2- «و آمن سخطه» به چه معناست؟ یعنی در این ماه خداوند تبارک و تعالی بساط سخط – بساط غضب – را کلاً تعطیل می‌کند. پس چه قدر فرصت عجیبی است.?

◀️«مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ » کسانی که از طبقه خصوصی ماه رجب هم بهره می‌بردند. می‌داند ماه رجب است ولی حواسش نبوده و صدا نزده است.

3- «مَنْ سَئَلَهُ » خاص‌الخاص هستند. کسانی هستند که چون خدا را در ماه رجب صدا می‌زنند، این صدا زدنشان باعث می‌شود خداوند به صورت خاص نگاه کند.

◀️«یا مَنْ یُعْطِى الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ» خداوند تبارک و تعالی همیشه این طور پاداش و جواب کار خوب را می‌دهد، یعنی شما کاه که می‌برید، کوه به جایش می‌دهد. این خدا خدایست که وقتی خیلی کم هم می‌بریم، خیلی زیاد عکس‌العمل نشان می‌دهد. تا جایی که بعضی وقت‌ها احساس می‌کنیم که آیا واقعا با من است!.

♦️«یا مَنْ یُعْطى مَنْ سَئَلَهُ» در این ماه خداوند تبارک و تعالی هر کس که صدایش بزند را جواب می‌دهد.

?«یا مَنْ یُعْطى مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ» اگر شما بدانید در ماه رجب قرار دارید و ماه رجب با ماه‌های دیگر فرق می‌کند، اما فراموش کنید که دعا کنید، خداوند تبارک و تعالی یک چیزی در این ماه به شما می‌دهد… «و من لم یعرفه» دامنه را باز می‌کند؛ حتی کسانی که خدا را نمی‌شناسند، در ماه رجب بهره‌ای می‌برند…

@AtreQuran ?

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =