آداب فردی عید غدیر خم(اسلایدی) + عکس نوشته

دانلود عکس نوشته کاور (اسلاید اول) (472 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 2 (435 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 3 (418 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 4 (345 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 5 (360 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 6 (471 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 7 (356 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 8 (482 بار دانلود شده) دانلود عکس اسلاید شماره 9 (467 بار دانلود شده)

در این نوشته برآنیم تا آداب غدیر را در دو بخش فردی و اجتماعی تقدیم خوانندگان گرامی نماییم:

O آداب فردی
1. نماز

از موارد تإکید شده, خواندن دو رکعت نماز در روز عید است. البته بهتر است نزدیک ظهر باشد و پس از آن به سجده رفتن و در آن صد بار ((شکرا لله)) گفتن. بعد از آن خواندن این دعا: ((اللهم انی اسئلک بان لک الحمد…))(1)

آن گاه دوباره به سجده رفتن و صد بار خدای را حمد و شکر کردن.

هر کس این نماز را به جای آورد, انگار در روز غدیر همراه پیامبر بوده و با او به جانشینی علی(ع) بیعت کرده است و با صدیقانی که سخن خدا و رسول را درباره ولایت علی(ع) تصدیق کرده و پذیرفته اند هم درجه است…(2)

2. روزه

از جمله مستحبات روز عید غدیر, روزه گرفتن است. حضرت علی(ع) در این باره می فرماید: ((روزه گرفتن در عید غدیر از مستحباتی است که خداوند بدان فرا خوانده است.))(3)

3. آراستن و لباس نو پوشیدن

امام رضا(ع) درباره آراستن خود در روز عید می فرماید:
یکی از وظایف عید غدیر را پوشیدن لباس نو می داند, آن جا که می فرماید: روز غدیر, روز پوشیدن لباس نو و درآوردن جامه سیاه است.(6)

4. غسل

از آدابی که در این روز بدان توصیه شده انجام غسل می باشد که شست و شوی جسم و جان با هم است. امام صادق(ع) می فرماید: هنگامی که روز غدیر فرا برسد باید هنگام ظهر غسل کرد.(7)

5. زیاد صلوات فرستادن

امام رضا(ع) می فرماید: (روز عید غدیر) روز صلوات فرستادن فراوان است.(8)

6. دعا

از جمله آداب در روز عید غدیر, دعا کردن است که مورد استجابت نیز قرار می گیرد.

امام رضا(ع) در این باره می فرماید: ((روز غدیر روزی است که دعا در آن مستجاب می شود.))

7. زیارت

زیارت حضرت علی(ع) در عید غدیر خم به دو صورت مورد سفارش قرار گرفته است:

الف ـ زیارت مرقد آن حضرت
ب ـ زیارت از راه دور

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =