إِلَهِی هَبْ لِی کَمالَ الِانْقِطَاعِ إِلَیْکَ

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (1665 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (1248 بار دانلود شده)

??«إِلَهِی هَبْ لِی کَمَالَ الِانْقِطَاعِ إِلَیْکَ وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِیَاءِ نَظَرِهَا إِلَیْکَ، حَتَّى تَخِرَقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ، فَتَصِلَ إِلَى مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ تَصِیرَ أَرْوَاحُنَا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِک‏»

◀️مناجات شعبانیه از ناحیه ‏ی امیرالمؤمنین- علیه‏ السّلام- صادر شده و سایر معصومین- علیهم‏ السّلام- نیز آن را قرائت مى‏ کرده‏ اند، لذا نباید کلمات آن را سطحى و عامیانه به حساب آورد. فراز فوق از یکى از بخش‏ هاى حساس این دعاست و باید به جمله جمله آن، دقّت بیشترى بشود.
??توجه به معناى «کمال انقطاع»?.

?شایسته است توجّه شود چرا فرموده شده: «کَمالَ الْإِنْقِطاعِ إِلَیْکَ.» و فرموده نشده: «هَبْ لِىَ الْإِنْقِطاعَ إِلَیْکَ.» معلوم مى‏شود انقطاع و کمال انقطاع، فرق دارد. به خصوص وقتى آن را امیرالمؤمنین- علیه‏ السّلام- بفرماید؛ چرا که آن بزرگوار از نظر ظاهرى و باطنى منقطع به او سبحانه مى‏ باشد و گویا کمال انقطاع تمام را از نظر باطنى تقاضا مى‏ فرماید که همان: «إِنَّ لِى مَعَ اللَّهِ وَقْتٌ» نقل شده از رسول‏ اللَّه- صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم- باشد.

?#مناجات_شعبانیه.

?منبع مناجات شعبانیه :خوانساری، محمدباقر، روضات الجنات، قم، اسماعیلیان، ۱۳۹۰ش..ابن طاووس، علی بن موسی، اقبال الاعمال، بیروت، موسسة اعلمی للمطبوعات، ۱۴۱۷ق/۱۹۹۶م..مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 15 =