حدیث امام علی درباره آرامش با کتاب+عکس

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (798 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (703 بار دانلود شده)

 

امام على عليه السلام :

مَن تَسَلّى بِالكُتُبِ لَم تَفُتهُ سَلوَةٌ

هر كس با كتاب ها آرام گيرد ، هيچ آرامشى را از دست نداده است.

غرر الحكم : ج ۵ ص ۲۴۳ ح ۸۱۲۶

صرف‌نظر از علاقه افراد، محتوای مطالب هر كتاب از عوامل موثر در ادامه دادن به مطالعه آن محسوب می‌شود. به بیان دیگر كتاب‌هایی كه دارای عنوان، محتوا و روند پر جاذبه‌ای است یا مطالب كاربردی و مفیدی برای بیشتر مردم دارد، یعنی موضوعات یا مسائلی را مورد بررسی قرار می‌دهد كه بسیاری از مردم با آن درگیر هستند، مخاطب خود را بهتر جذب می‌كند.

وقت كافی برای مطالعه كتاب ندارم

شاید بسیاری تصور كنند برنامه‌ریزی برای مطالعه كتاب فقط معطوف به كتاب‌های درسی دوران دانش‌آموزی یا دانشجویی است، اما واقعیت آن است كه نداشتن برنامه‌ریزی برای مطالعه‌كردن جزو مشكلاتی است كه به رهاكردن كتاب‌ها می‌انجامد.

⁦◀️⁩كم حوصله بودن افراد یكی از مواردی است كه تاثیر مستقیمی بر نیمه‌كاره ماندن كارهایشان دارد. به بیان دیگر برخی از افراد توانایی مطالعه‌كردن در زمان‌های طولانی را ندارند.

⁦◀️⁩حتی برخی از افراد به خرید كتاب علاقه نشان می‌دهند، اما چون در قبال خواندن كتاب احساس مسئولیت نمی‌كنند، بنابراین فقط به خرید كتاب می‌پردازند و به این بخش از نیاز خود توجه می‌كنند. بنابراین تقویت حس مسئولیت در قبال خواندن كتاب می‌تواند نقش موثری در پایان رساندن آن داشته باشد.

نداشتن حس مسئولیت در قبال خواندن كتاب‌های خریداری شده، كم‌حوصله بودن افراد، نداشتن انگیزه‌های درونی كافی و پایدار، نبود محتوای جذاب در كتاب و نداشتن برنامه‌ریزی برای مطالعه جزو عواملی است كه باعث به اتمام نرساندن مطالعه یك كتاب می‌شود.

طبق خبرها که در اسلاید بعدی هم چند روز پیش پیج خبری (خبرخوب) منتشر کرده ،سرانه مطالعه کتاب در کشور در ایام بیماری کرونا بیشتر شده ، امیدواریم با فرهنگ سازی و توجه مردم عزیز این روند ادامه داشته باشه و فرهنگ مطالعه کتاب در بین مردم بیشتر و بهتر بشه .
التماس دعا دارم از همه شما خوبان

@AtreQuran

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سه =