يَا عُدَّتِى عِنْدَ شِدَّتِی

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (353 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (461 بار دانلود شده)

 

یَا عُدَّتِى عِنْدَ شِدَّتِى، يَا رَجَائِى عِنْدَ مُصِيبَتِى، يَا مُؤْ نِسِى عِنْدَ وَحْشَتِى، يَا صَاحِبِى عِنْدَ غُرْبَتِى، يَا وَلِيِّى عِنْدَ نِعْمَتِى، يَا غِياثِى عِنْد كُرْبَتِى، يَا دَلِيلِى عِنْدَ حَيْرَتِى، يَا غَنائِى عِنْدَ افْتِقارِى، يَا مَلْجَئِى عِنْدَ اضْطِرارِى، يَا مُعِينِى عِنْدَ مَفْزَعِى.❤️

? ای توشه‌ام در سختی، ای امیدم در ناگواری، ای همدمم در وحشت، ای همرهم در غربت، ای سرپرستم در نعمت، ای فریادرسم در گرفتاری، ای رهنمایم در سرگردانی، ای توانگری‌ام در تنگدستی‌، ای پناهم در ناچاری و درماندگی، ای مددرسانم در هراس و دل‌نگرانی.

?فراز یازدهم دعای جوشن کبیر

?شخصی محضر امام صادق(علیه السلام) عرض کرد:
از میان شب نوزدهم ،بیست ویکم،بیست وسوم کدام اهمیت بیشتری دارد؛ حضرت فرمودند : شب بیست و سوم مهم تر است.

?البته در روایت اینکه یک شب را معین کرده باشند نداریم اما ائمه معصومین و امام صادق (علیه السلام) فرمودند اگر ما یک شب را شب قدر بگیریم شب بیست وسوم است چرا که حضرت زهرا (سلام الله علیها) که خودشان مصداق شب قدر هستند در روایت متعددی از امام صادق (علیه السلام) آمده است که وی در خصوص ویژگی شب بیست وسوم عنوان کرد: امام رضا (علیه السلام) فرمودند:تمام مقدرات یک سال را از برکات شب بیست وسوم دریافت می کنند .

?مرحوم کلینی در اصول کافی آورده است: حسن بن عباس از امام جواد علیه السلام نقل می کند که فرمود:

?خدای متعال در مورد «شب قدر» فرموده است:

?(فیها یفرق کل امر حکیم)
?آیه ۴ سوره دخان

❤️ در آن شب، هر امری بر اساس حکمت (الهی) تدبیر و جدا می شود.»

?خدای متعال می فرماید:

◀️ هر امر محکمی را در آن شب، فرود می آورد؛ به یقین تدبیر امور، سال به سال در شب قدر بر ولی الامر، نازل می شود؛ آن حضرت در مورد خودش و سایر مردم، به اموری امر می شود؛ علاوه بر این، برای ولی امر در هر روز علم ویژه، نهان و شگفت انگیز خدا که در خزانه غیب او است، همانند آنچه در شب قدر فرود آمده، پیش می آید. سپس این آیه ی شریفه را قرائت فرمود: «و اگر همه ی درختان روی زمین، قلم شود و دریا، برای آن مرکب گردد، و هفت دریا به آن افزوده شود، (اینها همه تمام می شود) و کلمات خدا پایان نمی گیرد، به یقین خدای متعال عزیز و حکیم است.

?برگرفته از کتاب فرهنگ جامع سخنان امام جواد (علیه السلام) گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام)

#اللهم_عجل_لوليك_الفرج
#التماس_دعا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 2 =