وَهُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ مَا کُنتُمْ

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (1564 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (1613 بار دانلود شده)

?آیه:

هُوَ الَّذِی خَلَقَ السَّمَوَ اتِ وَالْأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَی عَلَی الْعَرْشِ یَعْلَمُ مَا یَلِجُ فِی الْأَرْضِ وَمَا یَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا یَنزِلُ مِنَ السَّمَآءِ وَمَا یَعْرُجُ فِیهَا وَهُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ مَا کُنتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ

?ترجمه :

او کسی است که آسمان ها و زمین را در شش روز (و دوران) آفرید، سپس بر تخت قدرت استیلا یافت. آنچه در زمین وارد می شود و آنچه از آن خارج می شود و آنچه از آسمان فرو می آید و آنچه در آن بالا می رود، (همه را) می داند و هر کجا باشید، او با شماست و خدا به آنچه انجام می دهید، بیناست.

⭕نکته ها:

آنچه در زمین فرو می رود، همچون بذر گیاهان، قطرات باران، ریشه ی درختان، اجساد مردگان، گنج ها و امثال آن؛ و آنچه از زمین خارج می شود، همچون ساقه ی گیاهان و درختان، آب چاهها و چشمه ها، انواع موادّ نفتی و معدنی و امثال آن، همه در نزد خداوند آشکار و معلوم است.
ایمان به علم و حضور خداوند، بهترین و قوی ترین وسیله تربیت است. اگر انسان بداند هر لحظه خداوند با اوست و تمام کارهایش زیر نظر اوست، هرگز اجازه این همه تجاوز و قانون شکنی به خود نمی دهد.

♦️پیام ها :

1- با اینکه قدرت او بی نهایت است ومی تواند در یک لحظه همه چیز را بیافریند، ولی حکمت او اقتضا دارد که آفرینش تدریجی باشد. «خلق… فی ستّة ایّام»
2- خداوند بر تمام هستی و آفریده های خود سلطه کامل دارد. «خلق… ثمّ استوی علی العرش»
3- خداوند به تمام جزئیات هستی، علم دارد. «یعلم ما یلج فی الارض و ما یخرج منها و ما ینزل… و ما یعرج…»
4- همه در محضر خداییم. «و هو معکم»
5 – علم خداوند حضوری است. «هو معکم»
6- خداوند به تمام جزئیات کار ما آگاه است. «و اللّه بما تعملون بصیر»

?تفسیر نور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی

عطر قــــ?ـــرآن
? @AtreQuran

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + سیزده =