مَنْ کانَ یرِیدُ اَلْعِزَّةَ فَلِلّهِ اَلْعِزَّةُ جَمِیعاً

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (1433 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (1709 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه دسکتاپ (1906 بار دانلود شده)

?مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا ۚ إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ
.
. ?(آیه 10 سوره فاطر )
.
. ?هر كه خواهان عزت است بداند كه تمام عزت، برای خداست. سخن خوش و پاك به سوى او بالا مى‌رود و كردار نيك است كه آن را بالا مى‌برد.
به دنبال این بحث توحیدی، به اشتباه بزرگ مشرکان که عزت خویش را از بتها می‌خواستند، اشاره کرده، می‌فرماید: «کسانی که عزت می‌خواهند
.
. ❤️(از خدا بطلبند چرا که) تمام عزت از آن خداست» (مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً).
.

از آنجا که تنها ذات پاک اوست که شکست ناپذیر است، لذا تمام عزت از آن اوست، و هر کس عزتی کسب می‌کند از برکت دریای بی‌انتهای اوست.
.
. ?در حالات امام حسن مجتبی علیه السّلام می‌خوانیم که در ساعات آخر عمرش هنگامی که یکی از یاران به نام «جنادة بن ابی سفیان» از او اندرز خواست نصایح ارزنده و مؤثری برای او بیان فرمود که از جمله این بود: «هر گاه بخواهی بدون داشتن قبیله «عزیز» باشی و بدون قدرت حکومت و هیبت داشته باشی، از سایه ذلت معصیتِ خدا به درآی و در پناه عزت اطاعت او قرار گیر»!
.
.
◀️خداوند متعال در این آیه، سپس راه وصول به «عزت» را چنین تشریح می‌کند: «سخنان پاکیزه و عقاید پاک به سوی او صعود می‌کند» (إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ).
.
. ?«و عمل صالح را او بالا می‌برد» (وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ).
.
. ◀️«الکلم الطّیّب» به اعتقادات صحیح نسبت به مبدأ و معاد و آیین خداوند تفسیر شده است.
.
. ?برگزیده تفسیر نمونه آیت الله العظمی مکارم شیرازی
.
.
◀️عکس زمینه:گلدسته حرم با صفای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
.
.
❓سوال:به نظرتون ارتباط تصویر با آیه چی میتونه باشه که طراح این عکس رو برای زمینه آیه شریفه انتخاب کرده❓
.
.
@AtreQuran ?
.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شانزده =