زیارت عاشورا بصورت عکس نوشته+دعای زیارت عاشورا

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (53 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (70 بار دانلود شده)

◀️راهبرد های مهم سبک زندگی در زیارت عاشورا داریم که هر کدام از آن ها می تواند مبنای یک تحول باشد. اما عمیق ترین و اوج آن ها آن جاست که می فرماید: .
. اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
.
. خدایا زندگیم را زندگى محمد و آل محمد قرار بده و مرگم را مرگ محمد و آل محمد
.
. ♦️توجه کنید که محیا با حیات فرق می کند. حیات یعنی زندگی اما محیا یعنی نوع زنگی، سبک زندگی. ممات با موت فرق می کند. ممات یعنی چگونه مردن، می خواهد بگوید من آن گونه زندگی کنم که محمد (ص) و آل محمد (ص) زندگی کردند و آن گونه بمیرم که محمد (ص) و آل محمد (ص)، آن ها چگونه زندگی کردند؟ عزتمندانه و با شهادت. آن ها مرگ ذلت مندانه نداشتند. یا مسموم شدند یا مقتول، یا ثارالله، این ما هستیم که سبک زندگی و اتمام حیات این جهانی مان را انتخاب می کنیم.
.
. ◀️شما وقتی یک راهنما و راه بلد، پیشاپیش تان حرکت می کند مثلا با یک فانوس، چشم تان را از آن فانوس برنمی دارید و پایتان را جای پای او می گذارید. اگر در شب ظلمانی نگاه ما به آن مصابیح و چراغ های هدایت باشد و پایمان را جای پای آن ها بگذاریم راه را گم نمی کنیم.
.
. زندگی اهل بیت (ع) در احادیث و سیره نظری و عملی شان وجود دارد. این ها قابل استخراج است و آن درس ها و آموزه ها را می توان به صورت سبک زیستن در عرصه های مختلف زندگی از خانواده تا جامعه و سیاست ورزی و طلب روزی و نوع تعامل با دیگران درآورد.
.
. ◀️ما مدل زندگی اهل بیت (ع) را در اختیار داریم و به نظر می رسد این جا زبان هنر می تواند این سبک را به جامعه ارائه کند. یعنی در یک اثر هنری دینی می توان این نکات جزیی و کاربردی را مطرح کرد. مثلا در ساحت اقتصاد حقیقتا این همه پیچیدگی وجود ندارد. اگر سبک زندگی ما بر مبنای اسلام باشد آن همه پیچیدگی که بر اقتصاد ما افتاده از میان برداشته می شود. آن وقت می بینید با همین قرض الحسنه و انفاق و اشتغال های حلال، آن گره هایی که بر بانک ها و بازارهای ما افتاده از میان برداشته می شود. این ها عرصه هایی نیست که اهل بیت (ع) درباره آن خاموش بوده باشند. اگر ما هم بخواهیم می توانیم از دل همین معارفی که از اهل بیت (ع) به ما رسیده، بنیان های نظری و مدل جامعه شناختی و اقتصادی منطبق بر همان رهیافت ها و آموزه ها را استخراج کنیم.
.
.
◀️شما در همین رفتارهای امام حسین (ع) در کربلا وقتی دقیق می شوید می بینید مثلا در حیطه رفتار با کودکان و زنان و جوان ها و پیرها از یاران و اهل بیت (ع) پر از نکته های عالی است که در همین بحث سبک زندگی می گنجد. این که امام چطور با علی اکبر سخن می گوید، علی اکبر (ع) با چه ادب و خضوعی در پیشگاه پدر سخن می گوید.
دو برادر حسین (ع) و عباس (ع) چگونه با هم مراوده دارند. یا قاسم ابن الحسن (ع) چطور با عمویش همکلام می شود. حضرت زینب (س) با امام حسین (ع) چگونه سلوک می کنند، جوانان بنی هاشم با همدیگر و ده ها و صدها ارتباط دیگری که می توان عقبه هایش را پیدا کرد و به عنوان یک case study می توان آرام آرام آن الگوها و مختصات مد نظر در سبک زندگی را از روابط و شیوه های گفتار و رفتار استخراج کرد. البته خوبی ای که عاشورا دارد این است که قدرت بازدارندگی نظام شیعه را بالا می برد 
  

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پنج =