اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَعْدَ اللَّهِ الَّذى ضَمِنَهُ

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (869 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (1015 بار دانلود شده)

?اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَعْدَ اللَّهِ الَّذى ضَمِنَهُ

?سلام بر تو که وعده خدایی که خدا خود ضامن آن شده است.

.?فرازی از زیارت آل یاسین..

◀️این وعده یعنی حق در تمام ابعاد زندگی بشری ظهور کند و این ظهور کامل حق امکان ندارد مگر زمانی که امام معصومی “مبسوط الید” باشد و بدون هیچ مانعی حکم خداوند را در پهنه گیتی جاری کند. این وعده یک اعتقاد محکم است که شیعه به آن عقیده دارد و با این سلام دادن به امام زمان (علیه السلام) یک انگیزه ایجاد می کنیم که این عقیده همچنان با نشاط در وجود انسان بماند…

◀️ آیات قرآن که در آن سخن وعده آمده است،‌ به گفته معصومین به امام مهدی (علیه السلام) تفسیر شده است،یکی از وعده های بزرگ الهی که همه پیامبران و امامان به امت هاشان وعده دادند، تشکیل حکومت عدل جهانی توسط امام مهدی (علیه السلام) است…از وعده های بزرگ خداوند که در لوح محفوظ ثبت گردیده و در سراسر تاریخ توسط پیامبران و امامان (علیهم السّلام) اعلام و به همۀ امّت ها نوید آن تصریح و تأکید شده است: حکومت عدل و داد ، و سعادت کامل جهانی است که به دست مبارک حضرت بقیة الله – ارواحنا فداه- تشکیل خواهد شد. این وعده در قرآن کریم و احادیث و زیارات بیان گردیده ، برای نمونه آیه 55 سوره مبارکه نور:.

. ?(وَعَدَ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُم وَ عَمَلُوا الصّالِحاتِ لَیَستَخلِفَنَّهُم فِِی الأَرضِ کَمَا استَخلَفَ الَّذِینَ مَن قَبلِهِم وَ لَیُکَّنَنَّ لَهُم دِینِهُمُ الَّذِِِی ارتَضی لَهُم وَ لَیُبَدَّلَنَّهُم مِن بَعدِ خَوفِهِم أَمناً یَعبُدُونَنِی لا یُشرِکُونَ بِی شَیئاً ).

.?خداوند به کسانی از شما که ایمان دارند و کارهای شایسته بجای آورده اند ، وعده فرموده که [در زمان ظهور امام قائم (علیه السّلام) ] در زمین خلافت دهد ، چنانکه کسانی که پیش از شما بودند را جانشین پیشینیان خود ساخت ، و البته دین پسندیدۀ آنان را بر همه جا مسلّط و نافذ گرداند ، و حتماً بر همۀ مؤمنان به جای ترس و هراس [ از دشمنان] ایمنی کامل عطا فرماید که مرا بدون هیچ گونه شرک پرستش نمایند.

..◀️در چند روایت از ائمّه اطهار (علیهم السّلام) آمده که مقصود ، حضرت قائم (علیه السّلام) و اصحاب او می باشند.

?منبع این روایات در کتاب المحجّة: 148.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =