السلام علیک یا فاطمه المعصومه

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (85 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (83 بار دانلود شده)

 

?سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها تسلیت باد ?
.
.
۱. امام رضا علیه السلام فرمود: «مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّةُ»(۱)؛ «کسی که فاطمه معصومه را زیارت کند بهشت برای او خواهد بود.»
.
.
۲. امام جواد علیه السلام فرمود: «مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ»(۲)؛ «کسی که قبر عمه‌ام را در قم زیارت کند، بهشت برای او است.»
.
.
۳. امام رضا علیه السلام فرمود: «مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّةُ»(۳)؛ «کسی که فاطمه معصومه را زیارت کند، در حالی که حق او را بشناسد، بهشت برای او است.»
.
.
۴. امام صادق علیه السلام فرمود: «… وَ لَنا حَرَماً و هُو قُمُّ و سَتُدْفَنُ فیها اِمْرَأَةٌ مِنْ وُلْدی تُسمَّی فاطِمَةَ، مَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ»(۴)؛ «… و برای ما حرمی است و آن شهر قم است و به زودی زنی از فرزندان من در آن جا دفن می‌شود که نامش فاطمه می‌باشد. هر کس او را زیارت کند، بهشت برای او واجب است.»
.
.

۵. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «مَنْ زارَنی اَوْ زارَ اَحَداً مِنْ ذُرِّیَّتی، زُرْتُهُ یومَ الْقِیامَةِ فَاَنْقَذْتُهُ مِنْ اَهْوالِها»(۵)؛ «آن کس که مرا یا یکی از فرزندانم را زیارت کند، روز قیامت او را دیدار خواهم کرد و از ترس و وحشت آن روز، نجاتش خواهم داد.»
.
.
?پی‌نوشت‌ها:
.
.
۱- کامل الزیارات، ص ۵۳۶، ح ۸۲۶/ بحارالانوار، ج ۱۰۲، ص ۲۶۵/ ثواب الاعمال، ص ۱۲۴/ عیون اخبار الرضا، ج ۲، ص ۲۶۷.
.
۲- کامل الزیارات، ص ۵۳۶، ح ۸۲۷.
.
۳- بحارالانوار، ج ۱۰۲، ص ۲۶۶.
.
۴- همان، ص ۲۶۷.
.
۵- کامل الزیارات، ص ۱۱.
.
@AtreQuran ?
.
.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 8 =