السلام علیک یا ربیع الأنام و نضره الأیام

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی طرح اول (1581 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری طرح اول (1442 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی طرح دوم (1237 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری طرح دوم (1249 بار دانلود شده)


السلام علیک یا ربیع الأنام و نضره الأیام
سلام بر تو ای بهار خلایق و خرمی روزگاران

در عبارتی که از زیارت امام عصر(عج) نقل شد، حضرت بقیة الله(ع) «ربیع انام » خوانده شده و وجود گرانقدرش تشبیه گردیده به فصل حیات آفرین بهار و باران ثمربخش بهاری برای موجودات.

آری، این نور ملکوتی و جلوه ایزدی ، همچون بهار، زندگی و نشاط می آفریند و دلهای مرده و قلبهای پژمرده را روح و صفا می بخشد، آنهم نه تنها برای آدمیان و نه فقط در محدوده جن و انس، بلکه در تمام جهان آفرینش!

همانطور كه فصل بهار آغاز تقویم و رویش و رشد و نمو است، وجود گرانقدر ایشان نیز به عنوان یكی از ائمه اطهار(ع) سرفصل خلقت است. چنانكه در زیارت جامعه كبیره نقل گردیده:(بكم فتح الله ). بحث از مهدویت وانتظار و ظهور به معنای اتمام تاریخ و سرنوشت انتهایی زمین و زمان نیست بلكه بحث از بهانه آغاز ومبداء خلقت است!

در حدیث زیبای نبوی وارد شده است:( إذا رأیتم الربیع فاكثروا ذكر النشور) هنگامیكه بهار را مشاهده كردید به یاد بعث و برانگیخته شدن از قالب خاكی مرگ بیافتید. آری بهار،بهانه ای برای یادآوری تحول وتكامل و تقرب وخروج از كالبد خاكی و پیوستن به اوج سعادت افلاكی با دستاویز مهدوی است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =