محبت به امام حسین هویت ماست+دانلود عکس

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (301 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (250 بار دانلود شده)

❤️حب الحسین هویتنا⁦❤️⁩
⁦❤️⁩محبت به امام حسین (علیه السلام) هویت ماست⁦❤️⁩

⁦◀️⁩از جمله احادیث نبوی که در واقع بیانگر تأثیر پذیری معنوی مردم از وجود مبارک سیدالشهداء (ع) می باشد، حدیثی است که فرمود:

«ان للحسین محبة مکنونة فی قلوب المؤمنین ». [1]

در کانون دلهای مؤمنین، محبتی نهفته و ویژه نسبت به حسین وجود دارد.

⁦◀️⁩کیست که نام حسین (ع) را بشنود و فردی از افراد بشر یا تنی از اولاد انسان باشد و حالت انقلاب و انکسار و دلباختگی برای او فراهم نشود؟ محبت حسین (ع) دلها را به التهاب در آورده و جگرها را گداخته و مذاب می سازد، و شورش دل و آتش درون را به ریزش قطرات اشک از دیدگان، آشکارا و عیان می کند.

⁦◀️⁩در کجای دنیا دیده می شود که شیعه و دوستدار حسین در آنجا باشد و اقامه عزای حسینی نکند. کیست که پس از دادن عزیزترین محبوب و مطلوب خود به اندک فاصله و مختصر وقت و گذشتن کمتر زمانی، آن مصیبت را فراموش نکند؛ جز مصیبت حسین (ع) که با این همه طول زمان و گذشتن قرنها، روز به روز این مصیبت تازه تر و شور و شراره اش بیشتر و بلندتر می گردد. آیا نه این، جذبه عشق و علاقه و تأثیر محبت و فرط دلبستگی و دلباختگی علاقه مندان نسبت به آن امام محبوب است؟

⁦◀️⁩براستی، سنت الهی چنین بوده که محبت امامی که مسیر تاریخ را عوض کرده و دین الهی را نجات می بخشد به گونه ای خاص در دل و جان مسلمین و مؤمنین قرار گیرد، حتی کسانی که مقابل حسین (ع) قرار گرفتند به قول فرزدق: «دلهایشان با او بود، اگر چه بر اثر دنیا پرستی شمشیرهایشان بر روی او کشیده شد». چه رسد به مؤمنینی که عشق و محبت او با گل آنان سرشته شده است.

⁦◀️⁩حتی محبت حسین (ع) در دل و جان رسول اکرم (ص) نیز ریشه دوانیده بود، به طوری که می فرمود: «هر گاه که به فرزندم حسین می نگرم، گرسنگی و اندوه از وجودم رخت بر می بندد».[2] و نیز می فرمود: «بار خدایا، من حسین را دوست دارم و آنان که دوستدار او هستند نیز دوست دارم ».[3]

⁦❤️⁩راه حسین (ع) راه دل است، و هرگاه عاشقی به دل توجه کند او را پیدا می کند. لذا در برخی روایات وارد است که: «قبر او در دلهای دوستداران اوست».

سلام از دور و از نزدیک بهر او بود یکسان
بلی قبر شریف او دل اهل یقین باشد

پی نوشت ها

[1] حماسهء حسينى , استاد شهيد مطهرى , ج 3 ص 247

[2] بحارالانوار , علامه مجلسى , ج 43, ص 309

[3] بحارالانوار , علامه مجلسى , ج 43, ص 281

منبع : برگرفته از کتاب آثار و بركات سيد الشهدا ، عليرضا رجالى تهرانى

@AtreQuran

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + بیست =