أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ

دانلود عکس نوشته در اندازه مربعی (314 بار دانلود شده) دانلود عکس نوشته در اندازه استوری (418 بار دانلود شده)

 

?ما در زیارت عاشورا حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) را مخاطب قرار داده و به محضر ایشان عرض می کنیم:

 

? «فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَ مَقَامَكَ وَ أَكْرَمَنِي (بِكَ) أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ؛»?

 

? از خدا كه مقامت را گرامى داشت، و مرا به وسيله تو كرامت بخشيد، درخواست میكنم، كه خون خواهى تو را همراه پيشواى يارى شده از اهل بيت محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) روزى من كند،?

 

? به عبارت دیگر ما از خدا تقاضا می کنیم که خونخواهی حضرت سیدالشهدا علیه السلام را در حضور امام منصور روزی ما گرداند.

 

◀️ واژه «امام منصور» که در این زیارت آمده قیدی دارد که مشخص می کند هر کسی نمی تواند امام منصور باشد. در اینجا «امام منصور» کنایه است کنایه از اینکه این فرد از اهل بیت رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) است و همین قید در اینجا به نوعی مانع از این می شود که افراد دیگری را بتوان در این جرگه قرار داد.

 

◀️ این مسئله گویای این واقعیت است که کسی که خونخواه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) یا انتقام گیرنده خون ایشان و یاران ایشان در کربلا است باید از اهل بیت پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) باشد.

◀️ «منصور» به معنای «یاری شده» است. در میان القابی که برای حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وجود دارد بعضی از القاب کنایه از آن حضرت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند یعنی به کنایه از ایشان نام برده شده و «امام منصور» یکی از همین القابی است که کنایه از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دارد.

 

◀️ضمن این که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یک نفر است در مقابل این همه دشمن که همه آنها نیز به سلاح های روز مجهز هستند. اما حضرت(علیه السلام) در مقابل آنها «یاری شده» است. چرا که منصور یعنی «یاری شده از جانب خداوند». اگر کمک و عنایت خداوند نباشد تمام عالم هم جمع شوند هیچکس نمی تواند کاری انجام دهد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 8 =